Medelåldern är livet över nu? 

Vad är det i det här landet som gör att vi har sådan åldersfobi? Varför är vi så rädda för att åldras? Vad har hänt med respekten till de äldre och hur man i vissa kulturer höjer exempelvis kvinnor till höjden när de kliver in i klimakteriet men att man här är man knappt vatten värd. Livet är liksom över, du har passerat bäst-före-datum.

Hur man som 40+ are har en känsla av att man inte riktigt vet vad man pratar om i en arbetsgrupp där de flesta knappt fyllt 25. Inte undra på att det finns både 30-årskriser och 40-årskriser. Jag tycker verkligen det är sorgligt. Visst jag tar hand om mig själv, jag är medveten om hur jag lever och klär mig men det har jag alltid gjort. Jag har ännu inte haft en kris. Endast en dyster medvetenhet om hur livet runt omkring mig ser ut. Åldersdiskriminering är något som tagit fäste i vår kultur och det tucker jag är oerhört synd. 

Alla har något att bidra med, låt oss hjälpa varandra. 

Leave a Reply

