Kroppen? Vad hände?

innan jag fick barn var jag en kurvig tjej med rumpa lår och väl markerad midja på rätt ställen. Efter de 2 första barnen då jag fortfarande var i 20 års åldern satt allt på plats, allt hände egentligen under graviditet nr 4. När vågen visade + 22 kg slutade jag att väga mig i ren protest.

 Dessutom fick jag i vecka 20 karpaltunnelsyndrom i både händerna. Som med andra ord betyder att vävnaderna svullnar så pass mycket i händerna att nerverna kommer i kläm. Vanligvis brukar man kunna avvakta att göra något fram tills dess att bäbisen fötts   Men givetvis inte hos mig. Jag blev snabbt sämre och risken var hög att jag skulle få permanent nervskador i båda händerna kul!! Så det var bara att lägga sig under operationskniven och släppa de små nerverna fria. 3 veckor med 2 gipsade händer. Allt tvätta håret,torka sig och andra vardagsgrejer vart en pärs. Dessutom hade jag en 1,5 åring hemma. 

Efter förlossningen inträdde sedan fasen återhämtning.  Gick så där. Rumpan som en gång varit fyllig trotsade alla tyngdlagar och valde att vandra norröver och landade runt midjan som en bilring. Brösten förblir en skugga av sitt forna jag, för att inte tala om de nedre regionerna som än idag inte är fullt återställda. Förmodligen aldrig kommer hämta sig efter den total chocken som kom med den 4:de förlossningen. Ut kom en liten tjej född 080808.

Men det är ett billigt pris att betala om man ser på skatten man faktisk fått 😊

Leave a Reply

