Fachinerande fenomen 

i går morse valde jag att träna innan jobbet. Kan inte påstå att jag hoppar av glädje när klockan ringer 05:56. Men, jag vet att jag kommer må så mycket bättre i slutet av dan. 

Jag är väl som alla andra mammor med relativa småbarn mitt i karriär, jag plockar egentid lite här och där för att få ihop dessa lyxiga timmar. 

Nog om detta, väl på gymmet klockan är runt 6:50 (helt omänsklig tid egentligen) springer en sväng på löpbandet för att sedan prova passet bootylicious. Passet var precis som det låter 30 minuter av rumpövningar. 

In kliver en kvinna knappt en tvärhand hög. Så liten att jag först trodde hon var ett barn. En lite dam med askgrått hår och pigg blick. Hon ställer sig längst fram vid scenen där hon snabbt bygger ihop sin steppbräda som var ungefär i samma höjd som henne själv. 

Själv ställde jag mig längst bak för att ha bra översikt och för att jag är en trist svensk som på nåt sätt bara vill flyta in. Nåväl denna lilla dam visar sig vara ett energiknippe utan like det som fattades henne i längd tog hon igen i både inlevelse och energi.

När vi andra knappt orkade komma upp ur våra squats tar hon snabbt upp en vikt som hon käckt trycker mot bröstet och går djupare ner i sina squats!! Vilken härlig energi. Hennes burpees tvingade oss andra att lägga in en extra växel. Allt detta med ett stort leende och underbar attityd!! Keep on going!!

Hon förgyllde resten av min dag och framför allt får mig ännu en gång att inse att ålder är bara en siffra. 

Heja gamla damer i tights som vågar trotsa alla moraliska regler i världen😎

 

  Edit 

Leave a Reply

