En hyllning till oss kvinnor

vilka tappra hjältar vi kvinnor är! Vi bara är. Vi är intelligenta, omhändertagande, vackra och otroligt starka. Som mammor tas vi gör givet det är en lott i livet vi har fått,  på gott och ont. 

Jag njuter av att vara äldre, jag har aldrig känt mig så trygg i mig själv som jag gör nu. Tyvärr speglas inte delen av resten av samhället. Man känner sig lite passé på samtliga områden. Mest synd tycker jag om kvinnor som min mamma som liksom tappat i värde ju äldre och skruppligare hon blir. Så trist, därför är det ännu mer viktigt att vi kvinnor tar för oss och visar tidigt vad som är viktigt i våra liv.  Jag har börjat nu lite försent men ändå en början. 

Det positiva med att man blir äldre är också att man inte bryr sig om vad andra tycker. Man vill ägna sig åt viktiga saker som gör skillnad. Gärna hjälpa andra. Man blir blödigare och blödigare. Man gråter för ingenting. 

Men trots detta mår man himla bra!!

  

Leave a Reply

