Arbetslös!

fick för 3 timmar sedan reda på att min tjänst kommer försvinna, helt! Bara sådär från en sekund till den andra! Inte helt förvånad en stor omorganisation och en himla massa kommunikation har pågått under den senaste månaderna. Trots det kom det som chock. 

Känner mig efter dessa timmar helt tom, slut och arg. Så nu behöver jag fundera ut vad jag vill göra. Tror det lutar åt att ta avgångspaketet. ( det kommer lysas ut nya tjänster i samband ned omorganisationen) Kan ju ändå vara tacksam att jag inte har suttit på samma position under alla år utan faktiskt flyttat på mig. Jag har erfarenhet från flera olika håll. 

Jag har en tjänst idag som jag drömde om för 1 år sedan, jag fick den (den skapades åt mig) sedan kommer info från högre upp i organisation att hela organisationen ska göras om. Där min tjänst nu försvinner helt och mina arbetsuppgifter fördelas ut på några andra. Känns så hemskt bara det vara så jäkla kallt förmedlat. Effektivisering handlar det om. 

Så nu ska jag ut och fajtas mot 20 år yngre hungriga kandidater. Roligt! 

 Jag får se det som en öppning för nya möjligheter kanske göra något helt annat, något som är givande och betydande för mig.

Kanske är det ödet som säger att det är dags⭐️ 
  

Leave a Reply

