Kroppen (medelålders??!!)

som medelålders kvinna(antar jag inte helt säker på när man kliver in i medelåldern) får man snällt acceptera att kroppen inte är som den en gång varit. För drygt 1 vecka sedan jag sprang halvmaran och jag kan inte annat än att säga att jag njuter. Njuter av att vi klarade det, jag, mina ben, diverse krämpor och mina miljoner negativa tankar.  Egentligen är jag en superpositiv tjej, men var inte på bästa pepphumöret inför det här loppet. Nu är jag superstolthet över att jag fixade det!!

Jag har inte tränat på en vecka. Inbillar mig att jag måste vila ordenkligt efter en sådan prestation ( egentligen behöver jag inte alls vila) men det liksom känns bättre att ha en ursäkt för att inte träna. Fast nu finns det ingen ursäkt längre. Nu bör jag sätt igång igen. 

Åtminstone för att få ordning på dallret. När jag tränar som mest då håller sig dallret på plats men när jag inte tränar då kommer det smygande tillbaka. Om jag ska komma på något som är sämre med att bli äldre så är det väl att kroppen ändras med allt vad det innebär. 

Så nu tänkte jag starta en hälsosammare resa till en nyare kropp. Jag kan ju testa, jag har ju en klar bild framför mig hur min nya kropp ska se ut med slimmade smala ben och en stenhård äppelrumpa!! Hmmmm vi får väl se😜. 

Går det att träna denna kropp till en superbody?  

     

Leave a Reply

