Skönhet kommer innefrån eller? 

Så var det det här med skönhet, vad är skönhet egentligen? Både på ytan och på insidan (heter det så?). Få människor är födda med supergener som gör att man inte berörs av ålderdomen. Rynkor, slapp hud allmänt häng. Jag ska ju egentligen säga älska dig själv som du är, du är unik, åldras med värdighet. 

Nu är inte det jag, jag tycker absolut att man ska göra det man kan för sin kropp i form av motion och mat. Enbart för att man mår så mycket bättre av att äta medvetet och av att röra på sig. Det hänger liksom ihop. Jag äter dåliga saker som inte bra för mig. Jag har unnardagar (fredagar eller lördagar) Men det kompensera jag med att äta bra för det mesta. 

Mig blev det rätt tydligt att när jag passerade 30 då börjar kroppen förändras, lägger man dessutom till ett par graviditet, sömnlösa nätter och allmän förvirring så uppstår kroppsliga förändringar i både kropp och själ!

Om man är nöjd med det är väl det OK? Men jag tycker det är helt Ok att använda sig av olika knep. Ta hjälp av det som erbjuds. Om det nu är egna ansiktsbehandlingar, spa behandlingar, botox, fillers eller vad det nu kan vara så är väl det Ok. 

Tycker inte att man behöver vara dömande alla gör vad de själva känner för. Önskar att jag inte vore så ytlig utan faktiskt kunde bara slappna av och njuta. Men det kan jag inte,  varför ska jag inte bejaka vem jag är? Det är så många andra därute som lever som kopior. 

Dessutom tycker jag man har rätt till att unna sig olika extravaganser när man passerat 40 och har gett liv till 4 barn. 

Bästa tänkbara ögoncreamen är Nivea ( den blå plåtburken som funnits i alla år) de flesta använder den nog på läpparna. Jag använder den som ögoncream nattetid, endast under ögonen där huden är tunn och känslig. Den funkar superbra! 

Leave a Reply

