Jobbannons junky

Jag har kommit in ett jobbannons rus. De senaste dagarna har jag slukat jobbannonser. Vet inte riktigt vad jag vill( jo det vet jag men det är ett sidoprojekt i dagsläget). Jag är extremt effektiv när andan faller på. Då är det som inget kan stoppa mig. Jag lusläser jobbannonser som om det vore hemnetannonser.

De senaste dagarna har jag finputsat CV och uppdaterat Linkedin för att finnas välförberedd för när alla headhunters kommer jagandes. Hmm eller hur?!!! Skämt och sidor är jag förberedd och har även sökt ett par jobb. Är idagsläget inte desperat utan söker enbart jobb som jag faktiskt vill ha. Jag har tid på mig det känns skönt. Vi får väl se i januari, hur desperata jag är då! 

Får se hur aktuell jag är i min ålder, en sak är säker, inom det området jag jobbar har de flesta inte ens fyllt 30. De är oftast extremt smarta, välutbildade och välartikulerade. 

Dom kan sin sak och är inte sena med att visa det. Lite tufft att slå det när man passerat 40, har varit hemma i omgångar med 4 olika barn. Har förvisso aktuell högskoleutbildning men är inte beredd att jobba 60 timmar i veckan för minilön. 

Men jag kastar mig ut i djungeln så får vi se hur det går! 

 

Leave a Reply

