Alla snälla tips, eller är de det?

alltid lika förundrad över allas tips och kommentarer. När jag först fick reda på att jag inte hade någon tjänst kvar till hösten och började berätta detta för folk, dröjde det inte länge innan alla hade åsikter om detta och gladeligen kommenterade det hela. 

  • Alla jag känner som blivit arbetslösa har haft det jättesvårt att få ett nytt jobb
  • Sök dom jobb som erbjuds, du kan alltid söka nytt under tiden
  • Det kommer bli svårt att få nytt jobb 
  • Ta vad som helst tiden går fort, snart är pengarna slut 
  • Du hamnar i beroendeställning till din man
  • Mm mm mm 

Ja alla dessa tankar har även jag haft och ett par tusen till. Även fast det känns logiskt att söka de jobb som finns, och jag också tyvärr har mött välutbildade bra människor som har haft det oerhört svårt att få nytt jobb. Så skriker hjärtat NEJ. Sällan har jag känt så starkt i mitt beslut som nu. Jag vet inte vad som komma skall men jag bara vet att jag inte kan stanna kvar på mitt nuvarande arbetsplats. 

Kalla det ödet eller vad det nu kan vara men jag tror verkligen att vissa saker är menat. Precis som alla möten med olika människor har ett djupare syfte. Kanke inte kassörskan på ICA men dem man  mött som har haft en betydelse i ens liv, dem har man mött av en anledning. 

Intuition🙏🏻

Leave a Reply

