Träningshets eller Meditation

kanske båda två, jag har en teori vad det gäller träning. Jag är i grunden en lugn person. Självklart blir även jag stressad ibland. Men om det är någon positiv återkommande feedback jag får på mina jobbutvecklingssamtal är det min förmåga till lugn och hur jag har förmågan att smitta av mitt lugn till andra. Men när det kommer till träning är jag tvärtom. Jag behöver ha en träningsform som är explosiv, krävande och svettig. Då mår jag som bäst. Kanske hänger det ihop med min kroppsbyggnad (muskelös) eller så har det med mitt sinne att göra. 

Är du i grunden en person som vanligen blir stressad så kanske det passar dig bättre att göra ett pass Yoga. Det blir en ventil. För mig är löpning meditativ. Känns otroligt bra. Jag har även mediterat och mådde bra av det också. Däremot har jag svårt för Yoga. Det är lite för långsamt, det tilltalar mig att man blir smidig,vig och får bra balans. Av den anledningen skulle jag kunna göra Yoga. Men annars inte. Har provat Hot Mojo som är en Yoga som sker i värme den är bra för ömma och stela muskler. Sorry Yoga Girl! Fixar inte riktigt ditt område ännu. Men en dag kanske?! 

  

Leave a Reply

