Börja om mitt i livet

hur är det att börja om mitt i livet? Det brukar höra ihop med diverse ålderskriser. Jag kommer få en nystart i form av en ny jobb situation. Bra att bli omskakad ibland, visst jag sitter inte som ensamstående med eget ekonomisk ansvar. Men jag är och kommer alltid förbli en självständig självförsörjande kvinna. Ligger djupt rotad sedan släktingarna utvandrade får Småland. 

Varför skulle jag vilja skapa ett beroende till någon annan. Det om något skapar skevhet i förhållandet tycker jag. De flesta män vill känna att de är behövda på gott och ont. Alla är olika, vi har olika beroenden. Gäller att kunna mötas någonstans på vägen. 

Kvinnor går igenom en fas (varför kalla det kris egentligen) kring 40, män också för den delen, oftast genererar det inte i några större förändring. Men för vissa blir det som starta om hela livet. Ny kropp, nytt jobb, ny man och boende. Känner några stycken kvinnor som har fått helt nya liv. Säger sig ha hittat sig själva igen efter ett antal år då levt för alla andra. Girlpower! Kärlek till sig själv kanske. 

Leave a Reply

