Klimateriet och Raw Food

Jag har tittat på ett otal videos angående RAW FOOD. Låter och ser fantastikt ut, men jag undrar jag. Jag har inte riktigt motivation eller karaktären att prova. En blandning av allt tror jag på. Lite av varje och kroppen blir pigg och glad. Min man har gått från icke tränande äter allt, till en ytterst vältränad och hälsomedveten människa. Jag tippar på en smärre 40 årskris men han hävdar att så är inte fallet utan ett väldigt medvetet val att ta hand om sin kropp. Han siktar på att leva tills dess att han blir 140år. 

 Nåja, Raw Food blir det inte för mig jag kommer fortsätta att äta choklad och pommes emellanåt. Trots att jag vet att man kan baka fantastiska kreationer av dadlar känns som man kan använda just dadlar till allt. 

Tänker på det här med Klimateriet. Är inte det lite taskigt? Inte nog med att vi ska ha mens hela vårt vuxna liv, vi ska dessutom gå gravida och ploppa ut barn. Oftast är vi dessutom deltidare under flera år, våra karriärer är on hold under dessa år. Tack och lov att den biten börjas jämnas ut. Vi har ofta betydligt lägre lön än våra jämnåriga män, trots att vi oftas har dubbla jobb( hemmet). 

När det äntligen börjar lugna ner sig på hemma fronten med barnen, kliver man in i nästa skede, Klimateriet. Jaha, ska man aldrig få en paus? Det är som Gud ska plågas oss lite till, bara för att han kan? Varför? Ska vi själva plågas för alla synder som begåtts. Kunde inte männen fått något av detta? Dessutom åldras man snabbare när man är i Klimateriet, man får torr hy och mindre underhudsfett. Tack för den.

Tjohooo

Leave a Reply

