Bo med barn i stan

jag växte själv upp i en villa, dessutom i en mindre stad. Jag minns det som en otroligt lycklig tid. Mamma kände alla på gatan och visste precis vart jag var. Jag cyklade överallt och allt var nära. När det var dags för mig att skaffa barn blev det förorten en kort tid för att sedan flytta till stan. Ibland kan jag tänka att mina barn går miste om samma härliga uppväxt som mig. Men inser att det handlar inte vart eller hur man bor.  Det handlar om vad man gör det till, det kräver mer kreativitet och ork. Behöver gå ut till en park och kanske inte samma park varje gång. Lära sig cykla skedde på en skolgård i närheten. Att cykla till skolan var inte aktuellt förrän i 4:an

Men att bo i stan betyder att man har nära till olika parker, vi tar oss till bion på mindre än 10 minuter, dessutom har vi en massa kulturella saker och annat att njuta av. Så det vi missar i att ha i en trädgård tar vi igen på kulturella besök av olika slag. Nu när jag slipper dra in tunga, smutsiga vagnar i hissen. Eller behöver ta hänsyn till grannar tidigt på morgonen/ mitt i natten. Då kan jag säga att jag älskar stan och alla möjligheter den har att bjuda på.  Hus bor jag i när jag är pensionär i Florida!!

 

Leave a Reply

