Arbetslös-starta eget?

hur känns det egentligen? Jag har sedan 15 årsåldern alltid haft jobb. När jag var yngre rörde det sig om extrajobb på kvällar och helger, resten av tiden “ägnades” åt skolan. 

Nu har det gått ett tag sedan jag fick beskedet, har gått igenom hela spektrat av känslor. Från storgråtandes inne på toaletten på jobbet till att vara helt vansinnig arg så känns det nu lite ensamt. Jobbet är ju en slags identitet. Jag håller på och försöker kartlägga vart jag ska tavägen framöver, kommit framtill att  jag nog vill starta eget. 

För hur det än är fick jag ett rejält uppvaknande i samband med omorganisationen. Hur man på en sekund är utbytt och inte längre önskvärd. Nu blev jag inte sparkad, utan fick gå pga av arbetsbrist som de så fint heter. Men det kändes ändå som de handplockade dem som de ville ha kvar. 

Så med facit i hand vill jag starta eget och jobba för mig själv. Jobbar hårt och mycket gör jag redan varför då inte göra det för mig själv. Dags att börja betala tillbaka till mig själv. Att ge allt till en arbetsgivare, det gör jag aldrig igen. 

Mittemellan arbeten!  Ska nog klippa page när jag ändå ska börja ett nytt kapitel i livet. 

 

Leave a Reply

