Äldre och yngre mamma

har 4 barn i spridda åldrar, 2 äldre unga vuxna, och 2 unga skolbarn. Har varit mamma i hela mitt vuxna liv. Minns att jag alltid var den yngsta mamman i alla sammanhang när mina stora barn var små. Varje föräldramöte vågade jag knappt öppna munnen av  rädsla för att säga något helt fel( ung och dum) eller vad det nu kunde vara.  Men annars var det härligt och knäppt. Knäppt för att jag aldrig riktigt fick tid för mig själv. Något jag fortfarande inte har haft. Egentid är inget som stått på Todo lista på många många år. 

Det som är underbart är min relation till mina äldsta barn. Jag kan relatera till dem på annat sätt än jag förmodligen kommer kunna med mina små när de kommer upp i samma ålder. Vi har verkligenkul ihop  

Ångrar jag något? Nej egentligen inte. Jag skulle velat ha pluggat på universitetet i tidig ålder. Inte som 35 åring😊. Men annars lever jag ett riktigt härligt liv.

Leave a Reply

