Socker denna farliga drog

Socker, denna underbara farliga drog, för en drog är det ju. Som liten hade jag stora problem med eksem av olika slag, dessutom var jag sjuk jämt. Jag förstår idag att det hade ett samband med framförallt gluten men även mjölk produkter. I början av 70-talet trodde man svaret på en bra kost var bröd och mjölk i stora mängder. Hade som tur var kloka föräldrar som aldrig föll för trender om fettfritt eller fettsnåla produkter  vilket jag är ytterst tacksam för.

Trots att jag idag äter betydligt bättre än jag någonsin gjort tidigare så märks det både på hud hår och humör när jag slarvar. Är väldigt noga att välja EKO varor i den mån det går. Det är dyrare men jag prioriterar det.

Sedan jag passerade 40 har jag blivit jätte känslig, slarvar jag med gluten så märks det direkt i form av klåda. Jag förstår ju att min kropp är i obalans och det har med flera faktor att göra. Nu har jag börjat hitta tillbaks och är noga med att ta mina omega 3, vitaminer och mineraler, tränar ordentligt (svettas) och varierat 3 gånger i veckan. Det får min själ och sinne att må bra.

Så vi vet att socker är farligt för hjärna och kropp. Man åldras snabbare både inuti och utanpå i form av inflammationer och slappare och rynkigare hud.

Så låt oss hjälpa våra barn och oss själv att hålla hos alerta långt upp i åldern.

 

 

Leave a Reply

