Gråa hår lite överallt

Hmm,

Jag har passerat den magiska 40 årsgränsen med råge och mår fortfarande bra. Är inte riktigt överens dock med vad som händer med kroppen! men solen skiner och det är vår! Så otroligt skönt, efter att ha varit utomlands en vecka och fått känna på värmen och se lite färger igen (inte bara grått och brunt) så längtar man efter vår och värme. Fick lite färg , även fast vi tyvärr lyckades bränna oss allihopa. Lite väl naivt packade jag endast ner SPF30 vilket var lite för tamt för Afrikas sol, barnen var ju konstant i poolen så det klart att de brände axlar och rygg. Well lesson learned, dag 2 inskaffades SPF50 och mycket skuggläge.

Ressällskapet  ( 2 andra familjer) behövde dock ingen solskyddsfaktor, de blev gradvis sådär fint bruna och behövde definitivt inte spendera någon tid i skuggan. Trist att jag barnen har ärvt min klena hud och inte makens.

Dessutom blir inte jag jämt brun utan ser mer lite gerilla mönstrad ut, antar att det är biverkningar från mina allt för många röda ryggar och brända pannor..Så är det när man vill vara fin, går inte alltid så bra.

Har under den senaste tiden upptäckt gråa hårstrån, mina vänninor hävdar alla att igen av dem har fått det ännu, men jag undrar jag? vilket fall har de dykt upp hos mig på diverse olika ställen, allt från huvudet, brynen till de nedre regionerna vad det nu ska vara bra för?

De är fortfarande så pass få att de går att räkna, dessutom har jag många blonda hårstrån vilket gör att de smälter in bättre än om jag varit mörk. Fick tipset av min frisör att börja slinga håret i samma takt som de gråa håren kommer.

Ingen dag är den andra lik, upptäcker nya saker dagligen!

img_9152

 

Leave a Reply

