Åldern en begränsning? knappast!

Åldern, i mina ögon är det en siffra, varken mer eller mindre. Det finns de som är 70 som ser ut som 50, lever som 30 åringar och sedan finns det de som är motsatsen. 30 åringar som lever som det är 70 och ser ut som de är 50. Som medelålders kvinna (när nu medelåldern faller in?) så ser jag ett större fokus på åldern i Sverige än exempelvis USA och stora delar av ASIEN. President vid 70 års ålder,Jag undrar vad det kommer ifrån? varför är vi rädda för åldern här i Sverige och framförallt varför ser vi det som en begränsing?

Är man mindre hipp, när man når en viss ålder, mindre benägen att hoppa på nya lite udda projekt? ja kanske. Är yngre är rädda för att de äldre inte riktigt hänger med i den nya utvecklingen? Är det så? När man börjar närma sig 30-35 är det då ingen idé att söka sig de ny unga hippa nya upcoming ftg? Är det när det är så påtagligt med åldersfixering som folk får ålderskriser? Känner man helt plötsligt av att man är dödlig när man närmar sig 40? eller vad händer? Jag har vänner som av princip inte umgås med äldre av den anledningen (tror jag) att de är rädda för att att om de umgås med äldre kommer de bli tråkiga och inte lika hippa längre.. Jösses säger bara.. vilket slöseri av tid.

Det är ju det som ger dynamik i en grupp, att just blanda åldrar och kön. Snälla ni tro inte bara för att du passerat 35 är livet mer eller mindre över. Sorgligt vore väl om det var så? Det är ju nu livet börjar och man kan börja slappna av och njuta av sitt liv. Jag ser varje år som en gåva.. jag lever.. jag lär mig nya saker.. träffar nya vänner och barnen blir äldre! helt fantastiskt och underbart!

Öppna er för nya erfarenheter och njut och lära.. livet är fantastiskt oavsett ålder.

IMG_0445

 

 

Leave a Reply

