Dags att ta kontroll-igen!

Varför har man dessa inbyggda vanor, som verkligen inte gör något för ens  utveckling eller för den delen en själv? Så meningslöst? Jag gör saker hela tiden som jag egentligen inte har lust med bara för att jag vet att det någonstans krävs, eller rättare sagt förväntas. Vad är det? är jag inte tillräckligt vuxen nu att säga ifrån? Blir trött på mig själv, verkligen.

Nya tag, nytt mål…kom igen nu… alla kan nå nya höjder, nya mål om man bara är tillräckligt fokuserad och framförallt, tillräckligt motiverad till en förändring eller hur?

Sitter och försöker komma på vad det är jag vill syssla med i mitt liv, jodå något meningsfullt, just den biten är ju avklarad. Det ska ge något både för mig (japp lite självisk där) men framförallt något som ger andra (gärna kvinnor eller barn, eller båda) något bra.

Här fastnar jag varje gång, -vänta det kommer får jag höra…hmmm ehh nope. Det gör liksom, inte riktigt det. Nej, jag har inte riktigt tiden att sitta ner och meditera för att försöka få svaret från min inre röst. Men en sak har jag förstått i hela den här processen, det gäller att aldrig, ge upp, utan fortsätta, torts att man tycker det är trist.

Det gäller att fortsätta, skapa nya vanor och tillslut når man nya mål. Jag har ett nytt mål med min kropp, det målet ska jag nå. Det finns ingen återvändo, jag kör på och gör det jag behöver för att nå dit jag vill inom min målbild. Sååå jag tänker, om jag når mitt mål med kroppen kommer även det ge mig boosten att jobba mot det mål jag vill ha för mig själv.. min egen utveckling..eller hur? Jag kan ju inte sitta här år efter år och bara fundera?

Målet är att vara stark, självständig och snygg (får man säga det eller?) tycker det är viktigt att visa att det finns ett liv efter 35 också. Där man kan vara allt det där och mycket mer..vill via att det är möjligt att ha allt detta även efter man passerat 45!!. Nu är det dags..

Seee ya!

IMG_6658IMG_3960

 

 

Leave a Reply

