Oövervinnelig 40 plussare :)

Skrattar bäst som skrattar sist, lite småkaxig har jag nu börjat tokträna inför Tough Viking. ja jag vet, och nej det är faktiskt ingen åldersnoja, jag vill bara göra för att jag vill visa för mig själva att jag kan och för att mina äldsta barn och deras respektive ska ställa upp. Hur kul är inte det? SÅ nu har jag sprungit ett antal gånger denna veckan, och dessutom fick grannen med mig på världens jobbigaste pass på SATS.

Tvära kast mellan Burpees Box jump till skorpiongång och kettle bells. Kände mig mer död än levande genom hela passat, det sista vi gjorde var Kettle bells thrusts. Böjda knä för att få sats och sedan börja swisha med keetle bells- mellan benen och upp med armen till en rak position..Jag fick in en riktigt bra teknik och det gick verkligen undan för mig. Stolt över mig själv och grannen traskar vi hemåt i regnet. 1 dag senare får jag en smärta i armbågen, armbågen är både röd och svullen. Den gör ont när man rör den och jag känner mig lite handikappad.

Så blir jag ändå full i skratt, för någonstans är det ju sant, jag är inte 20 längre. Min kropp klarar det jag vill att den ska klara men, jag behöver låta den ta den tid den tar. Kan inte chock träna den och tro att den ska svara som den en gång gjorde. Well, som det ser ut nu, har jag förmodligen en inflammerad slemsäck, och för att den ska läka behöver an verkligen vila i mints 3 veckor. Alternativt ta en kortisonspruta i armbågen för att svullnaden ska gå ner.

Så någon stenhård Tough Viking träning blir det inte tal om på ett tag, nu får jag springa och pyssla om min illröda och svullna armbåge. Men misströsta inte jag kommer åter.

IMG_6843

 

 

 

Leave a Reply

