Frustrerad i en perfekt värld 

Men så är det väl, känns som jag vaknat sent i livet och liksom missat massa saker på vägen. Vissa år har passerat i en sorts revy. Inte riktigt varit närvarande och heller inte frånvarande. Man har bara existerat. 

Misstänker att massor av människor lever på detta viset hela sina liv. Precis som jag tror vissa kvinnor gör när de blir mammor, de lever enbart genom sina barn. Barnen är det viktigaste, mest fantastiska man har fått. Kan knappast ens säga att de är mina, visst de har kommit genom mig men min uppgift är att ge dem livet, och sedan guida dem dem in i vuxenlivet inte styra. Försöka i den mån som är möjligt låta dem blomma och bejaka deras egna unika identiteter. Det behövs varken en kopia av mig eller för den skull barnens pappa. 

Tror anledningen till att man blir bitter som gammal är för att man är missnöjd över att livet inte blev som man önskat eller velat, men jag hävdar att i det flesta fall är det faktiskt ett aktivt val man själv gjort någongång i livet. Visst kan det vara så att man hamnar i kriser av olika slag och att det under en viss tid begränsar ens möjligheter. 

Men det är man själv som sedan behöver ställa sig upp och fortsätta framåt. Gör man inte förändringarna så handlar det mer om rädsla och eventuell lathet. 

De som lyckas med sina mål, är de som fortsätter framåt med målet i sikte. De som behandlar sina mål med respekt. Det krävs en viss egoism, man behöver vara fokuserad och ge sig själv egentid för att jobba med det, men det kräver ännu mer ett fokus. 

Jag har nått massor av mål i livet, men jag har en heldel stora mål kvar. Dessa har heller inte varit solklara, utan har ändrat skepnad mängt vägen, mycket varför de inte har varit i fokus. De mål jag nått, där har det legat enorm stark vilja, envishet där det heller inte funnits ett alternativ att misslyckas. 

I min framtid ligget det 3 mål för tillfället. 2 är ekonomiska och ligger längre fram, men det 3 är ett mål som ska uppnås inom 1 år! 

Så för alla er som känner misslyckande, vänd om och gör rätt. Hur vill du ha ditt liv, du lever nu. Nyttja tiden väl. Så att du kan titta tillbaka och ärligt säga – jag ångrade inget och jag är där jag vill var i livet. 

Kram

Leave a Reply

