Jaha, stress, stress på olika sätt

Livet ter sig ändå roligt, först är man stressad över att inte ha jobb, att vara arbetslös och leva på existens-minimum i en stadens rikaste områden. Sedan får man ett jobb, då uppstår en annan sorts stress.

Men jag är ändå glad för jobbstressen. Att leva under stressen att inte få ihop pengar är nedvärderande och hemskt. Jag valde ju aldrig att bli av med jobbet, det blev jag genom en omorganisation. På 1 minut var 14 år på samma ftg inget värt..men jag väljer ändå att se det positivt. Jag blev rik på massor av erfarenheter och har nu ( i min nuvarande tjänst) fått möjlighet att jobba inom en branch som jag förmodligen aldrig hade valt själv. Jag har lärt mig massor på dessa 2 månader, vilket jag är oerhört glad över.

En bra stress infinner sig hos mig nu, en stress över att inte hinna med varken jobb eller fritid! Fast det är verkligen ett lyxproblem, i det stora hela. Bättre att leva lite än att inte leva alls och ur varje kris växer något nytt upp. Det gångna året har verkligen gett mig perspektiv på livet, det har varit en av de tuffaste perioderna i hela mitt liv. Man slängs mellan hopp och förtvivlan, mellan avslag och intervjuer. Ett säkert sätt att få urdålig självförtroende. Så året har verkligen satt sina spår både i kropp och själ..Så glad att det är över!

 

Leave a Reply

