Mat i en annan skepnad 

Jag har precis spenderar 2,5 dagar instängd i ett konferensrum i Rotterdam. En intressant företeelse. Jag tänker mycket på vad jag äter, mest för att jag vet att om jag slarvar, så kommer eksem som ett brev på posten. Vi hade nöjet av att få ha en Coach, någon som skulle hjälpa oss hitta styrkan i oss själva men också som ett team. Detta varvat med forecasts och framtidsplaner. 

Coachen hade sin bakgrund inom elitidrott, vilket märkes på valet av lunch och snacks. Snacks bestod av nötter och grönsaker med olika dippsåser. Luncherna bestod av sallader och soppor. Ett riktigt bra sätt att hålla samtliga alerta under alla dessa timmar. Jag uppskattat  verkligen att det var så väl genomtänkt. Många andra suckade högt, gick och köpte kakor och godis Den 3:dje dagen är coachen borta och fram kommer bullar, kakor och kex. 

Mår vi bättre knappast? Kommer tröttheten som ett brev på posten efter lunchen? Kaffe konsumtionen ökar drastiskt! Viktigt att äta rätt för att må bra, för att huden, sinnet och själen! 

Leave a Reply

