Ung i en äldre kropp

Ålder är verkligen bara en siffra men hur det än är så går det liksom inte att gömma sig. Jag har fått så torr hy, vilket relaterat till smårynkor som min yngsta är rätt snabb att på peka.. SÅ är det liksom, allt åker söderöver. Rumpan som jag en gång i tiden var riktigt fyllig har i dag intagit en platt, något fyrkantig form..Det som en gång i tiden satt på rumpan har vandrat norröver och sitter just nu runt midjan som en härligt liten muffintopp..

Midjan??som var rätt markant för några år sedan, har nu blivit bredare, rätt så mycket bredare, och huden? har haft så mycket konstiga problem med den de senaste åren.. Så hur ska man förhålla sig till detta? Antingen så gör man det bästa av det och försöker hålla modet uppe trots att yngsta dottern kommenterar rynkorna som dyker upp de mest udda ställena, eller för den delen de allt fler gråa håren som är för få för helfärgning men lite för många för att bara fortsätta med slingblekning. Inte lätt när man känner sig som 20 men spegelbilden säger något annat..

Trots det är jag nöjd, jag är glad över att den har burit 4 barn och fortfarande ser OK ut. Jag bjuder på de rynkorna som dykt upp, precis som jag bjuder på min muffintopp och min fyrkantiga plattrumpa..Att själen och kroppen inte går hand i hand det får man bara acceptera. Kvinnor får aldrig samma status som en snygg äldre man, men låt det vara så. Vi kan forfarande åldras snyggt..

Så nu tänkte jag faktiskt bestämma ett riktigt nyårslöfte, ett löfte till mig själv..2017 ska jag ta hand om mig själv mer, älska mig själv mer, ge kroppen extra mycket bra näring och  mer bra träning. Jag har satt ett par mål för mig själv, något som jag också ska lyckas med utav respekt gentemot ..just det MIG SJÄLV..

 

 

 

 

Leave a Reply

