Med ålderns rätt! 

Hmm, jag har blivit mycket snällare mot mig själv, ju äldre jag blir. Inte för att jag är gamal ännu men jag har ju passerat 40 för några år sedan. När man var yngre kunde man missköta kroppen på alla tänkbara sätt, för lite sömn, dålig mat, tveksamt levene utan att det synes! 

Men idag, är man betydligt känsligare! Slarvar jag med sömn syns det direkt, slarvar jag med gluten några dagar då får jag eksem av variant större. Sedan nyår har jag inte ätit godis, jag har generellt ätit mycket bättre, jag brukar äta bra men jag har verkligen tänkt på vad jag äter och resultatet är en fin okänslig hy, som tål make up och annat! Såå skönt! Så med det sagt så tar verkligen åldern ut sin rätt. Den har stått ut för länge med massa skit och ni vill den inte mer. 

Så jag är tacksam för att kroppen hjälper mig att visa vad den behöver och mår bra av. Skönt! Efter kroppen kommer själen, den ska då fokus av mig 2017. Den har fått stå ut med alldeles för mycket den här sista tiden. 

Så 2017 blir året för själavård och kroppsvård. 

Leave a Reply

