Mål-nå målen= min framtiden

Så når man tillslut vägskäl där man vet att det är dags att göra förändring att faktiskt ta tag i sitt liv. Inte låta det passera som en revy. Nu ska jag testa mig själv lite och faktiskt bara nå mina utsatta mål. Alla är inte offentliga men det första delar jag gärna med mig.

Jag ska under de kommande 5 månader jobba på lite olika saker i mitt liv och jag har bestämt mig för att sätta mål och delmål för att faktiskt ta större kontroll över mitt liv. Det är ju ändå precis det det är, Mitt liv! jag vill inte att det passerar som i ett töcken. Dags att sätt fart och jobba på snabbt för nu måste saker ske.

Ett av mina mål är fysiskt bra att ha mål för hjärtat så väl som knopp och kropp. Så målet är att väga -8 kg  och vara så pass bra tränad att jag klarar halvmaran och framför allt Tough Viking en tung tävling i september, med massor av hinder och 1,5 mils löpning.

Idag sprang jag 12 km, var nöjd och känner att jag absolut skulle ha klarat minst 15-16 km utan problem, tyvärr blir det tråkigt när man kommer upp i de distanserna. 1 mil funkar bra men sedan blir det trist framförallt långtråkigt. Jag hörde att för att hjärnan ska få sig en rejäl utmaning och framförallt en boost så ska man utsätta den för hård fysiskt  träning 3 ggr veckan i 45 min. Det måste vara ett svettpass dvs det måste vara extremt fysiskt för att det ska ge resultat. 

Det ger resultat i form av att det utsöndrar lyckohormoner(endorfiner) du blir smartare, får igång cirkulationen så huden mår bra och du ser dessutom fräshare ut, du får en bättre hållning och en snyggare kropp.

SÅ idag började jag lite smått med 12 km löpning runt Djurgården.. älskar att springa den rundan, lyx att kunna springa förbi både Gröna Lund och Skansen och kalla det hemmaplan, att få ta del av alla människor som är ute och promenerar i den första vårsolen.

Leave a Reply

