På det igen! 

Samma mål, samma situation med mindre energi. Nej riktigt så illa är det inte men man inser ju krasst en sak, forstästter man göra samma sak som man gjorde igår, så kommer inget att förändras. Jag är rätt less på “samma sak” precis som jag var less för det redan för flera år sedan.  Det handlar aldrig om andra eller om situationer. Det handlar om mig. Jag har ett liv, hur vill jag leva det? Som jag gör, eller annorlunda? 

Ja svaret är rätt lätt.  Annorlunda, kommer någon hjälpa mig med att ändra mig? Nej. Så vad väntar jag på? Jag läste att våra hjärnor är skapta för att undvika det som är jobbigt eller nytt. Det som är okänt, det är därför det är så svårt att ändra på en vana. Men jag har bestämt mig, nu kör vi/jag. Nu bryter jag okänd terräng. 

Först ut gymmet! Sjukt jobbigt men skönt! 

Löpning på mitt gamla gym, där äldsta barnen hängt på mini sats. Nostalgi.

Leave a Reply

