Lårskav ersätts med slapphet

Nja, lyckan är ju inte speciellt långvarig.. upptäckte för ett tag sedan (snarare år ) att mitt sk lårskav har försvunnit. Jag kom och tänka på det då jag såg min yngsta dotter röda innelår efter en hård fotbollsmatch.. Först då kom jag på att jag minsann hade det där lårskavet men att jag faktiskt inte känt det på länge. Härligt tänkte jag och minns att känslan av att den sveda det innebar med lårskav. Så vad har hänt? blivit små smalare? rejält smalare? jag har ju t.o.m fått thigh-gap, det är ju stort eller hur? Men så inser jag snabbt att jag har definitivt inte blivit smalare, just den biten är sååå svår efter man passaret 40, snarare har min kropp ändrat form. Här har dessutom den kända dragningskraften haft inverkan. Låren har blivit slappare och är inte lika tighta som tidigare och det har helt plötsligt har jag fått ett sk thigh-gap..

Tänk att något som man längtat efter så länge, helt plötsligt går i uppfyllelse bara för att i nästa sekund visa sig vara en lite för bra för att vara sant. Så med facit i hand vad väljer man, unga tighta lår med lårskav eller äldre lite slappare med thigh-gap? hmmm jag vet verkligen inte. Jag menar jag är jätte-nöjd med mig som jag är idag. Jag mår bra i kropp och framförallt själ och med det  kommer en större kärlek till mina skavanker. Ja visst vissa saker skulle ju vara trevligt att slippa, som att hitta gråa hårstrån lite här och där till att bli mer och mer ovig. Men vad gör det när man bär på massor av andra härliga saker, både kroppsligt och mentalt.

Heja lårskav, heja thigh-gap.

 

Leave a Reply

